1) Szabadságotokban áll bármit bekommentelni, de csak azokra a kommentekre fogok érdemben válaszolni, amelyek megadják a másik emberi lénnyel szemben elvárható tiszteletet a blog szerzőjének és az aspiekülönítmény többi tagjának -- ellenkező esetben hajlamos leszek azt gondolni, hogy csak sértegetni akarsz, és ignorálom az egészet a gébe. Ugyanez vonatkozik a súlyos szövegértési problémákról tanúbizonyságot tevő kommentekre is.
Sajnos a blog fennállásának 3 éve alatt bebizonyosodott, hogy bizonyos emberek a moderálás hiányát a gyengeség jelének tekintik, és idejönnek bomlasztani. Mostantól új policy lép életbe: ha úgy ítélem meg, hogy ismeretlenül személyeskedsz, trollkodsz, vagy más módon bomlasztasz, kíméletlenül moderálni fogok.
2) A politizálást legyetek szívesek minden körülmények között mellőzni. Plíz. Ezzel csak egy sor fölösleges konfliktus generálódik, és eltereli a figyelmünket az Ügyről. ;) Különben is, erre ott van az internet fennmaradó 99,99999%-a.
3) A blogot időről időre betalálja egy-két olyan arc, akik megpróbálják kifejteni ilyen-olyan formában, hogy a) az AS hülyeség, egyike a pszichiátria legújabb béna kreációinak és/vagy b) csak bebújunk az AS mögé, ahelyett, hogy megpróbálnánk megoldani a problémáinkat. Amennyiben te is ilyen kommentet terveznél elhelyezni, azt javaslom, előbb inkább számolj el tízig, és próbálj egy picit alaposabban utánanézni a problémának. Azok, akik ezen a blogon AS-tulajdonosnak vallják magukat, többségükben magasan képzett, diplomás emberek, akik a verdikt kimondása előtt igen alaposan, minden apró részletet tekintve utánajártak a kérdésnek. Azzal, hogy kétségbe vonod az ítéletüket, kvázi lehülyézed őket. (Is. Meg az orvostudomány prominens képviselőit is.)
5) Bármilyen kérdéskérésóhajsóhajpanaszt szívesen fogadok, és igyekszem válaszolni is rájuk. Nem biztos, hogy egyből, mert sajnos elég elfoglalt vagyok. De a szándék megvan.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Édesanya 2008.06.12. 03:03:19
Én bolond azt hittem a fiam 1 éves korában, hogy ez csak nekem az anyjának szól, mert visszamentem dolgozni. Azt gondoltam a nagymamát jobban szereti,s még féltékny is voltam e miatt rá.
Ismertek-e egy autista spektrumzavarral diagnosztizált pszichológust? Fel kell keresnem, hogy a fiamat megértsem
lepisma_saccharina · http://lulu.com/spotlight/nordlicht 2008.06.12. 10:35:16
cseho · http://autizmus.blog.hu 2008.06.12. 12:08:34
- Ez itt nem az én Anyám. Az én Anyám nem így néz ki... és mivel közben nővérváltás is volt és ők nem ismertek igazolnom kellett magam, hogy én vagyok a kisBogyó anyja...
Édesanya 2008.06.16. 22:04:14
Igaz, az én fiam még 4 éves, de mikor megkérdezem tőle miért csináltad ezt v. azt, nem érti még a kérdést sem.
Édesanya 2008.06.24. 05:33:30
Kérem segítségüket!Ismét Önökhöz fordulnék egy fontos ügyben.
Ugyanis, van egy 4 éves aszperger szindrómás autista fiam.( Nem biztos, hogy az.)Nagy
dilemmában vagyok vele kapcsolatban, ezért szeretném kérni a tanácsukat.
Januárban kaptuk meg a Korai Fejlesztő Központból ezt a diagnózist, hogy a fiam a spektrumon
belül van. El is intéztem neki nem kevés utánjánrással, hogy most szeptemberre átvegyék a
Betlehem normál óvodájából(ahol lakunk XVII.ker.)a Ferencvárosi Komplex Óvodába(ahol a
munkahelyem van IX. ker.)
Rengeteg cécó volt az egész, mert ahhoz, hogy felvegyék, állandó lakcímre át kellett jelentkeznem
vele a IX. kerületbe. Gondoltam, hogy nagyon jó lesz neki, mert napi szinten kap majd
fejlesztéseket egy kis létszámú(12 fős) csoportban.
A gondom csak az, hogy Lakatos Katalin(akihez szenzoros terápiára jár, BHRG alapítvány
feje,országosan elimert szekember, az ő módszerei nyomán csinálják máshol is ezt a tréninget,
s rengeteg autista megfordult már a keze alatt) egy hónapja még melegen javasolta a komplex
óvit, mondván, hogyha normál környezetben nem ragad rá semmi,muszáj fejlesztőbe járatni.
Gyakorlatokat kaptunk tőle,amit majd minden nap elvégeztünk a gyermekkel. (E mellett még liszt,
tej, csoki diétára fogtuk Sebit, de azt most nyárra abba is hagytuk, mondván, nem attól javult
Sebestyén.) Másfél hónap múlva mentünk vissza hozzá(ez történt egy pár napja) és más
állásponton volt a fiunkat illetően. Azt mondta, hogy Sebestyén egy nagyon okos gyermek, (amit
elért, más gyermekkel jó, ha 4 hónap alatt eléri)normálisan reagál rá, válaszol, együttműködik,
sőt kommunikál is... ,s most úgy látja,hogy nem szabad komplex óviba vinni, mert a normál
környezetben rengeteget fejlődött és egy problémás gyerekek által élt környezetben átvenné a
gyerekek rossz szokásait. Hogy ott nem haladnak olyan ütemben azokkal a gyerekekkel, ahogy
ezt Sebi fiam megkívánná...
Az igaz, hogy Sebestyén a kezét is forgatta még egy hónapja, és mindent visszaismételt, most
ezek elmúltak és normálisan igennel nemmel válaszol, megjelentek nála a szerepjátékok, saját
gondolatai, megállapításai vannak. Egyedül a dobálózás, köpködés maradt meg, amit egy hónap
múlva lehet, hogy szintén el is fog hagyni Lakatos Katalin reményei szerint.
A szörnyű az egészben az, hogy most nyár van, az óvodai felvételik lezajlottak, a normál óviból
kivettem már...
Nem tudom mitévő legyek.
(Még annyit hozzátennék, hogy a Tanulási Képességet Vizsgáló Szakbizottság(, igaz nem
csináltatott tesztet a fiammal, mert a Korai Fejlesztő által megállapítottat elfogadta, mondván,
hogy 5 éves korban úgyis kell egy újat csináltatni) megvizsgálta a gyereket neurológussal, orvos
pszichológussal és megkérdőjelezte a spektrumzavarát. Egyszóval, mondta is a doktornő, hogy
leveszi ezt a pecsétet róla. A papírt még nem kaptam meg, de mivel azért kértem a vizsgálatot,
hogy felvegyék a komplex óviba, sőt ehhez az óvoda már a befogadó nyilatkozatot is elküldte a
bizottságnak, az fog állni a papíron, hogy javasolják a komplex óvit.. Gondoltam, hogy ezzel a
kérdőjellel visszamehetnénk a normál óviba, de a javaslat is rajta lesz a papíron.)
Köszönöm, hogy ez irányú aggodalmaimat megoszthattam Önökkel. Hátha van egy javaslatuk,
megnyugtató válaszuk ezzel az üggyel kapcsolatban.
Előre is köszönöm, szeretettel:
Édesanya
Bea 2008.06.25. 18:21:10
Nem tudom az anyagiakat, mármint a háttered, de van az V. kerületben egy alapítványi, többségi ovi, a Belvárosi Játékóvoda (Bp., V. Honvéd u. 27., vezető: Fejszák Judit), ahová minden csoportba felvesznek 2-3 auti gyerkőcöt. Marci fiam ott volt óvodás, nekünk nagyon bejött. /Azért is jó, mert most ott működik a Nemzetközi Cseperedő Alapítvány - Sajó Eszter, Várnai Zsuzsa, akik fejlesztik az ovis autikat, ill. az óvónőket is folyamatosan képzik./
Üdv: Bea
Édesanya 2008.06.26. 14:25:38
Ez az ovi, a IX. kerületi komplex, fejlesztős óvoda is olyasmi, amiről írtál.
Csak azért vagyok még mindig tanácstalan ebben a kérdésben, mert nem tudom melyik mellett döntsek. A normál vagy a fejlesztős óvoda mellett.
Én is úgy gondolom, hogy a napi, órarendszerinti fejlesztés kis 12 fős csoportokban lehet, hogy hasznára lehetne Sebinek. (Még a normál fejlődésű gyermeknek is hasznára válik a fejlesztés.)
Abból a szempontból is kényelmesebb lenne nekem a fejlesztős óvi,hogy mivel dolgozom, kevés időm marad a fejlesztésekre való elhordásra, nem beszélve az anyagiakról. A komplex óvi fejlesztései ingyenesek.
Viszont ott a másik oldal, ami mégjobban aggaszt, hogy beskatulyázzák a gyermekem, meg lesz pecsételve azáltal a sorsa, hogy ilyen óvodába járt. S mivel nem súlyos, sőt megkérdőjelezett lett az autizmusa, nem tudom mire lenne szüksége.
Félek, majd a normál iskolába, akármilyen ügyes is, nem veszik fel. Nem szólva arról, hogy rossz szokásokat vehet fel egy ilyen közegben, ami akár esetleg egy életen keresztül meg is
marad majd.
Üdvözlettek: Édesanya
Bea 2008.06.26. 21:53:59
Ha teheted, normál közösségbe!!! Még akkor is megvan az esélye, hogy a későbbiekben nem találsz sulit, de korán elvágni a lehetőségeket a gyerek előtt...Nos, ez botorság lenne! A fejlesztés egy részét pedig megkapja - az egészséges gyermekek által.Semota is megírta...Üdv: Bea
cseho · http://autizmus.blog.hu 2008.06.27. 11:58:56
Ki kérdőjelezte meg az autizmusát, a szakértői bizottság? Mert, ha igen, akkor annyit szeretnék hozzátenni, hogy nem igazán van olyan szakértői bizottság magyarországon, ahol olyan emberek dolgoznak akik értenek is valamit az autizmushoz. Az én fiamra is azt mondta a szakértői bizottság vezető pszichiáterre, hogy nem autista a gyerek, hanem szerinte sokkal inkább valamilyen afáziája van, amiről azért köztudott, hogy gyereknél nagyon, de nagyon és még jobban nagyon ritka. Szerencsére nem sokkal ezután a kimondott hülyeség után az autizmus alapítvány diagnosztizálta Oli autizmusát.
Egyébként meg a lényeg a történetben pont az, hogy az autizmus még mindig azt jelenti a szakembereknek, hogy minden eset nagyon súlyos eset és amelyik gyerek ennél jobban funkcionál az nem is lehet autista. Pedig igen. Nagyon-nagyon-nagyon széles a spektrum és minden egyes autistának meg van a maga külön helye a spektrumon. Nem lehet általánosítani egyáltalán.
kid 2008.06.27. 16:02:21
semota · http://livewithit.blog.hu 2008.06.28. 20:17:35
naná, valószínű, hogy neked van igazad. én azt gyanítom, hogy az autisztikus gyerekek autisztikus mivoltának érzékelésénél van egy hibahatár-szerűség; egy bizonyos szinten alul hiába produkál hasonló tüneteket, "hivatalosan" nem számít autinak.
de ettől még szerintem akkor jár a legjobban a kissrác, ha normál v legalábbis valamilyen integrált iskolába jár.
zsákó 2008.07.03. 23:53:51
aggodalmát.
Amit javasolnék szülőként: Én mindenképpen az új óvodát próbálnám meg. Egy
év alatt kiderülne Sebi mennyit fejlődik, mert a külön foglalkozások
nagyon sokat számítanak, ebből hátránya nem adódik, sőt! még akkor sem ha
Sebiről kiderül, hogy mégsem autista (amit szívből kívánok).
Egy megkérdőjelezett diagnózisból, nem hiszem, hogy gyermekének a
későbbiekben bármilyen hátránya származna.
Tudnia kell azt is, hogy szülőként joga van az intézmény kiválasztásában,
ezért ha később úgy gondolná nem megfelelő Sebinek az óvi még mindig
válthatnak,
természetesen ha a másik intézmény fogadja.
Talán még azzal bátorítanám, hogy bármelyik lehetőség mellett is dönt azt
nem kell véglegesnek tekinteni, lehet rajta változtatni.
Édesanya 2008.07.05. 15:12:42
Annyira elkezdett kinyílni az értelme, hogy nem félek már. Nem lesz vele sehol sem baj.
Szociálisan? Döbbenet. A kistestvérét hívja motorozni, a lányomat házat építeni. Szerepjátékokat talál ki, utánozza az apját a munkáiban stb... Csoda történt.
indapass 2008.07.06. 22:24:19
Ja, normál oviba járt ötéves korától, ahova nemigen illeszkedett be, de egyre jobban eljátszik a két testvérével, remekül olvas és számol, és kis létszámú osztályban kezdi ősztől az elsőt. Apjából is ember lett, pedig hasonlóan indult...
Bea 2008.07.07. 07:41:18
A Tan. Kép. Vizsg. Biz.- nál 6 éves aspie - múltunk után egy pszichiáter asszony kijelentette, hogy "Ez a gyerek nem autista, hanem gyermekkori skizofréniában szenved." Fel kellett volna keresnünk őt a szakrendelésén, esetleg gyógyszert is írt volna föl a fiamnak, ha akarjuk.A legszomorúbb az egészben, hogy a Tan. Kép. pszichológusa - amikor látta, hogy megdöbbenek, megijedek - csak annyit mondott (milyen jólelkű, ezékeny lélekre vall, tipikusan pszichológusnak való), hogy ne aggódjak, a BNO számát egyelőre nem változtatják meg. Dobtam egy hátast!
Bea 2008.07.07. 08:13:42
Mindig az a kiscsirke jut az eszembe, amit hajdanában a nagyanyám a kezembe adott, hogy külön etessük, mert a kotlós és a többi csirke folyton ütötte a fején lévő folt miatt.
Mi a fenéért kell nekem állandóan szoronganom azon, hogy mi lesz holnap, vagy a jövőben? Mi a fenéért vagyok arra kényszerítve, hogy olyan dolgokra költsek, amivel a mindennapokban a fenti hiányt kell kompenzálnom (és még hálás is legyek érte, és fogjam be a számat, mert másnak, a normál családoknak is nehéz)? :(((
Bea 2008.07.07. 08:22:48
aspiráns 2008.07.07. 10:14:05
indapass 2008.07.07. 22:30:56
Teljesen egyetértek veled, szomorú ezt a kiszolgáltatottságot, az ebből fakadó frusztrációt, marakodást látni és átélni. Mintha nem lenne elég mindenkinek a maga baja. Én összeteszem a kezem, hogy a fiunk csak enyhén érintett, mert ismerek olyan szülőt, akinek a kislánya halmozottan és súlyosan az. És csodálom, hogy mennyire jól kezeli a helyzetet.
Hihetetlen, hogy a Biz.-ban dolgozók istennek hiszik magukat és más kollégák hosszadalmas munkáját csak így lazán félresöprik.
Egyébként, ha nem titok, mi lett végül a gyerekkel? Változott vmi? Vagy csak a "szokásos" fölülvizsgálat és dupla fejkvóta utána?
Ha nálunk a suli bejön, ugyan be nem mutatok a bizottságnak semmiféle papírt az Aspergerről (ha egyáltalán elmegyünk arra a bizonyos egy hetes kivizsgálásra, hogy legyen róla orvsi pöcsét :-)). Így is van két BNO-nk...
Édesanya 2008.07.07. 23:50:45
Mi az az NT? A normál, átlag embert jelentheti vhogy?
Bea, kicsit megilyesztettél.Hogy őszinte legyek, átfutott az agyamon a skizofrénia Sebi esetében. Hozzá tenném, hogy nem véletlenül, mivel az öcsém és az apám skizofrének. Bőven van tapasztalatom, hogy milyen is ez a betegség.
Az öcsém nem volt ilyen, mint Sebi fiam gyermekkorában, viszont ilyesztő, hogy így felnőttként úgy echolál(visszaismételget), mint a fiam most gyermekként.
A tesómat is elvitte anyukám pszichológushoz 3 évesen, de az volt a diagnózis, hogy nincs semmi baja. Egyébként mindig is egy különc volt. Nem ismert hatalmat soha maga fölött.
Olyan képességei voltak, hogy vártuk, mi leszbelőle: zseni vagy őrült.
Olyan abszolúthallása volt, hogy az elmélet tanára is istenítette. Azzal szórakoztatta magát és a tesóm osztálytársait a tanórán, hogy ledobálta az öcsémnek a ceruzát a földre, s kérte,hogy mondja meg a tesóm,hogy a ceruza milyen hangot ad. Az öcsém a zörejből kihallotta az abszolút hangmagasságot, s megmondta(, hogy Gé vagy Bé...).
Elvégezte fagottból a Zeneakadémiát s ott úgy szimplanyelvezett, hogy azt a tempót más duplanyelvvel sem tudta megvalósítani.Nem akarták elhinni neki.
Zongorázni magától tanult meg, de gyorsabban ment az ujja a hangszeren, mint egy zongoraművésznek.
Sajnos mára csak egy emberi roncs. Nem tudják meggyógyítani.
Egyébként ez a gyermekkori skizofrénia egy újkeletű dolog. Ez nem létezett régen. Az öcsémnél és az apukámnál is csak később jött elő a betegség.
Utána kéne nézni, hogy mi ez, mit írnak róla.
Édesanya 2008.07.07. 23:56:58
Bea 2008.07.08. 00:05:22
semota · http://livewithit.blog.hu 2008.07.08. 00:14:27
szerintem valószínű, hogy a testvéredet félrediagnosztizálták. az ilyesmi gyakran előfordul.
Bea 2008.07.08. 00:23:26
Édesanya 2008.07.08. 01:17:27
Ezt úgy tudom elképzelni, hogy a hibás génem fordult mégegyet, szerencsémre.
De itt olvasgatom, hogy törékeny x kromoszóma, meg anyagcserezavar, sőt oltások is okozhatják az autizmust.
Édesanya 2008.07.08. 01:28:58
Az viszont ijesztő, hogy ilyen tökfejek ítélkeznek a gyermekeink felett.
agi 2008.07.08. 15:03:38
Édesanya 2008.07.09. 23:52:10
A tesóm súlyosabb, mint az apukám. Nála 20 év körül jelentkezett. Apukámnál pedig jóval az egyetem után (házasság után) jött ki.Ha jól tudom, egy bizonyos százalékuk teljesen gyógyíthatóak.
Bence 2008.07.12. 07:27:32
kid 2008.07.12. 14:00:20
lepisma_saccharina · http://lulu.com/spotlight/nordlicht 2008.07.12. 14:35:33
Bea 2008.07.12. 16:56:43
Bea 2008.07.12. 16:57:41
egy ember · http://egy-ember.blog.hu 2008.08.24. 11:24:23
Érdekes volt Édesanya esetleírása. Én viszonylag jól emléxem már, hogy miért és miként tértem vissza a valós világba gyerekkoromban. Csak örülni lehet, ha ilyet hall az ember. Éppen azt demonstrálja, hogy van visszaút, van fejlődés és persze - sajnos - visszafejlődés is. Meggyőződésem, hogy Sebestyén teljesértékű ember lehet. Más kérdés, hogy boldog lesz-e? Persze, ezt aztán már végképp ne bízzuk az orvostársadalomra... :)))
semota · http://livewithit.blog.hu 2008.08.24. 21:53:56
szerintem viszont nem olyan jó az, hogy (általában nem a helyzet magaslatán álló) orvosok címkéi határozzák meg, hogy kire milyen életút vár...
egy ember · http://egy-ember.blog.hu 2008.08.24. 23:07:47
egyetértek Veled, hogy nem jó. Sőt talán inkább szomorú. De attól a tény még tény. Dehát nem vagyunk tele ilyen kívülről diktált kényszerrel? Ez a "társadalom". A keret, amelyben élünk. Nem akarok pesszimista hangot megütni, mert nem vagyok az. De nem árt tudni, hogy mi az a feltételrendszer, amelyben élünk és a szemünket sem célszerű behunyni, mert a busz akkor is üt, ha vakon megyünk neki... :)))))
Anno sok orvostanhallgató barátom volt, egy ideig - mintegy vendégként - laktam is a Hársfa utcai koleszukban. Jó fejek voltak, de végzésük után már inkább kerültem őket... Mint a régi vicc mongya:
Fiatal ember meglátogatja öreg apját a tanyán. Az öreg magatehetetlenül fekszik az ágyon. A fiú felkiált:
- Szaladok apám, hozok orvost!
- Ne tedd fiam! Mi itt faluhelyen természetes halállal szoktunk meghalni...
Yeto 2008.08.25. 22:41:16
Kot 2008.09.08. 20:34:00
Gubb · http://members.chello.hu/meszaros.nandorandrasne/ 2008.10.02. 09:16:01
Egyébként szívesen olvasgatlak.
Üdv: G.
semota · http://livewithit.blog.hu 2008.10.04. 22:23:21
már egyszer elkezdtem FAQ-ot írni, de sajnos közben kifagyott a gépem, és azóta se volt érkezésem megírni :( de majd folytatom!
Cinke 2008.11.25. 21:48:30
Egy kis segítségre lenne szükségem. Gyógypedagógiát tanulok, és egy dolgozatot kell írnom az autizmusról. A szakirodalmi áttekintéssel már készen vagyok, de szükségem lenne egy szakértői véleményre, természetesen név nélkül, amelyet még elemeznék hozzá.
Ha valaki tud segíteni, azt nagyon megköszönöm!
Üdv: Cinke
cseho · http://autizmus.blog.hu 2008.11.26. 05:32:01
milyen ,szakértői véleményre van szükséged? olyanra, amit a szakértői bizottság írt, de egyáltalán nem biztos, hogy szakértői vélemény az auizmusról, vagy olyanra, amit tényleg szakértő írt (alias autiban jártas)? Gyógyped vagy pszicho véleményt szeretnél?
Cinke 2008.11.26. 18:42:24
Tanulási Kpességet Vizsgáló Szakértői és Rehabilitációs Bizottság által írt szakvélemény kellene, amelyben az autizmus kódja szerepel. Végülis jó lenne, ha gyógypedaggógiai és pszichológiai vizsgálati eredmények is szerepelnének rajt.
De most már ott tartok, hogy végül is mindegy csak valamilyen legyen.
Nagyon köszönöm, hogy válaszoltál!
Ha tudsz küldeni, kérlek erre az e-mail címre küldd: vignet@freemail.hu
Bea 2008.11.27. 08:28:55
Szóval: Monológom lényege, hogy jó munkát! Jó lenne, ha a területre kerülnél. Ha télleg érdekel a téma, ne csak a szakértőis papírokat vedd alapul, fontosabbak a diagnózist konkrétan felállítani tudó helyek (Korai Fejlesztő, Auti Alapítvány, Vadaskert, etc. által kiállított vélemények), azon egyszerű ok miatt, hogy - a tapasztalat szerint - ők vannak igazán otthon ebben a témában.
És üzenem a Bárczisoknak: Sikerélmény igenis van, aki az ellenkezőjét állítja, az hazudik. DE: Kell a spec. tudás az autikkal foglalkozók számára, mint ahogyan a nagyotthallókkal, a vakokkal, ért. fogyikkal, etc. foglalkozók számára is. Üdv!
Bea 2008.11.27. 08:50:44
lepisma_saccharina · http://lulu.com/spotlight/nordlicht 2008.11.27. 18:07:02
Bea 2008.11.28. 09:46:35
Én semmiben nem vagyok biztos, ellenben a Vadakertben dódozik Prekop Csilla, aki sztem nagyon jól csinálja, amit csinál. (Remélem, jól írtam a nevét.)
A többieket meg nem ismerem.
lepisma_saccharina · http://lulu.com/spotlight/nordlicht 2008.11.28. 10:28:51
semota 2008.12.06. 05:38:34
én élek a gyanúperrel, hogy téged nem véletlenül nem diagnosztizáltak anno. annak alapján, amit nekem elmondtál, azt gondolom, hogy valaki annak idején lezsírozta, hogy ne dxelődj, mert tudta, hogy a dx-ből csak hátrányaid származnának.
kérdéspersze, hogy jól döntött-e.
lepisma_saccharina · http://lulu.com/spotlight/nordlicht 2008.12.06. 13:20:22
persze, azóta már én is rájöttem, hogy az egy vaskos bunda volt. az nem baj, ha ezzel megvédett, de az, hogy nekem se köti az orromra, hogy mivan, az már faszság. (vagy gondolta annyira magasan funkcionálok, hogy majdcsak rájövök?)
Barbara 2008.12.08. 12:17:13
(es bocs, nem kritikanak szantam, mert amugy jol nez ki.)
chips 2008.12.08. 16:27:39
egyébként nekem is kifolyik tőle a szemem, úgyhogy firefox alá hegesztettem gyorsan egy kis custom css-t. íme az eredmény:
kepfeltoltes.hu/081208/sytlish_lwi__quick_n_dirty_1_www.kepfeltoltes.hu_.png
kepfeltoltes.hu/081208/sytlish_lwi__quick_n_dirty_2_www.kepfeltoltes.hu_.png
egyelőre elég ocsmány az egész, főleg a jobb oldali szövegdoboz-blokk (pedig az egyiket el is sikkasztottam), de azt már igazán leszarom. ha valakit érdekel, odaadom szívesen a forrást...